Diskuse

Ostré S

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ß - pravý Alt plus § (klávesa napravo od ů), není potřeba pamatovat si čísla...

stejně tak ä ë ö ü - přehláska podobně jako čárka a háček funguje na klávese potištěné znaky | \ ' ¨, bývá buď pod Backspace (je-li dlouhý) nebo těsně vlevo vedle něj (je-li krátký)

1 0
možnosti
Foto

Nezdá se mi, že by označení "ostré s" bylo projevem "neprofesionality z 90. let". Zřetelně si vzpomínám, že na počátku mého "němčinářství" v polovině 60. let označení "ostré/scharfes s" běžně používal i můj otec (němčinu ovládal jako když bičem mrská a během totálního nasazení za války prý německy i myslel).

2 0
možnosti
Foto

Já jsem se už domníval, že "ostré S" nepřežilo nedávnou reformu německého jazyka a že nyní jej lze již běžně nahrazovat dvěma S. Takže díky za info.

Jinak ale Němci třeba v anglicky psaných textech (adresy, vizitky) už dlouho nahrazují "ostré S" všude a tak třeba místo Straße píší běžně Strasse (stejně tak jako namísto München píší Muenchen).

0 0
možnosti

Dřív v němčině existovalo i schluss-es.

0 0
možnosti
Foto

ss vzniklo jen jako produkt lenosti najít na klávesnici ß.

0 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1104x
Jsem lektor, překladatel a copywriter. Těžko rozlišit, co z toho je práce a co koníček.

Můj životopis
Mé osobní stránky a kopie blogu

Seznam rubrik